Domowa apteczka

Prawidłowa suplementacja z korzyścią dla zdrowia – jak powinna wyglądać?

Prawidłowa suplementacja z korzyścią dla zdrowia – jak powinna wyglądać
Prawidłowa suplementacja z korzyścią dla zdrowia – jak powinna wyglądać

W dzisiejszych czasach suplementy diety stały się bardzo popularnym, a nawet modnym produktem. Reklamowane przez licznych influencerów, zyskują uznanie i miejsce na domowych półkach. Jednak wiedza o prawidłowej suplementacji nadal jest niedostateczna. Poznaj kilka znaczących wskazówek dotyczących tego, jak mądrze stosować suplementy diety.

Czym właściwie są suplementy diety? Warto podkreślić, że nie są one lekami. To środki spożywcze będące skoncentrowanym źródłem witamin i minerałów. Stosowane są w celu uzupełniania niedoborów w naszej codziennej diecie, stając się skutecznym sposobem na poprawę zdrowia i ogólnej kondycji. Pamiętajmy jednak, że nie są zastępnikiem zrównoważonego sposobu odżywiania i aktywności fizycznej. 

Jak powinna wyglądać prawidłowa suplementacja?

Po pierwsze – kupujmy z rozwagą! Stosowanie suplementów będzie miało najlepszy wpływ na nasze zdrowie, jeśli przy ich wyborze skonsultujemy się z lekarzem, dietetykiem lub farmaceutą. A już na pewno szczególną ostrożność powinniśmy zachować, gdy równocześnie przyjmujemy inne, zalecone nam leki. 

Kolejna zasada to kupowanie jedynie ze sprawdzonych źródeł. W intrenecie możemy natknąć się na produkty wątpliwego pochodzenia, dlatego warto wybierać pewne źródła, takie jak sprawdzone apteki internetowe. 

Po trzecie – zwróćmy uwagę również na skład suplementów. Produkty mogą różnić się od siebie stężeniem witamin oraz minerałów lub zawierać w sobie substancje dla nas niewskazane.

Na koniec warto podkreśli – “więcej” nie zawsze oznacza “lepiej”. Nie powinniśmy przekraczać zalecanej do spożycia dziennej porcji produktu. Nadmiar niektórych składników wcale nie musi wiązać z ich większą skutecznością. Całkiem przeciwnie – może nam zaszkodzić, powodując poważne kłopoty zdrowotne. 

Kiedy zdecydować się na suplementację?

Istnieją szczególne sytuacje, kiedy suplementacja jest nie tylko uzasadniona, ale nawet zalecana. 

  • Nieprawidłowe odżywianie 

Każdy z nas chciałby prowadzić zdrowy styl życia. Niestety zapełniony grafik, stres, brak czasu na sport lub niewłaściwa dieta to prosta droga do powstania niedoborów składników odżywczych. Jednym z nich może być magnez, który w takich sytuacjach łatwo wypłukuje się z organizmu. Dlatego skutecznym sposobem na poprawę zdrowia i ogólnej kondycji może stać się magnez w tabletkach. Suplement ten m.in. zwiększa poziom energii, koi nerwy, ułatwia zasypianie, czy też rozluźnia mięśnie układu pokarmowego.

  • Dieta eliminująca niektóre składniki pokarmowe

Tu przykładem mogą być wegetarianie lub weganie. Pierwsi rezygnują z mięsa, drudzy również z nabiału. Ich dieta zwiększa ryzyko wystąpienia niedoborów niektórych witaminy. Dobrym rozwiązaniem będzie właściwa suplementacja w witaminy, które zapewniają zdrowie, dodają sił witalnych, a także dbają o skórę, włosy, paznokcie.

  • Kobiety w ciąży lub po menopauzie

Ta grupa narażona jest na niedobór składników odżywczych takich jak kwas foliowy, żelazo, wapń lub witaminę D. Tutaj również właściwie dobrane suplementy diety pomogą uzupełnić codzienne menu w najważniejsze składniki odżywcze.

  • Niedobory związane z wiekiem

Lata płyną, a wraz z wiekiem zmienia się gospodarka hormonalna. Odczuwają to m.in. nasze włosy. Nie tylko siwieją, ale mają skłonność do wypadania. W takich przypadku można sięgnąć po suplementy na włosy, którezawierają wzmacniające witaminy i minerały. Inną dolegliwością seniorów mogą być bóle stawów. Aby wzmocnić struktury stawowe niezbędne będą zmiany nawyków żywieniowych i większa aktywność fizyczna. Pomocne okażą się również suplementy na stawy.

  • Niedobory związane z dużą aktywnością fizyczną

Osoby, które nie wyobrażają sobie życia bez sportu, mogą uskarżać się na bóle obciążeniowe wywołane dużym wysiłkiem. Codzienną dietę warto wtedy uzupełniać o suplementy na regenerację, które pozwolą nam w krótszym czasie dojść do pełni sprawności fizycznej. 

W ramach podsumowania należy jeszcze raz podkreślić, że wybór suplementów diety nie powinien być dyktowany reklamami, ale dobierany do rzeczywistych potrzeb organizmu. Sięgając po nie, przeczytajmy dokładnie ulotkę lub etykietę, na których znajdują się ważne informacje i zalecenia. A nade wszystko pamiętajmy, że podstawą dobrego samopoczucia jest zdrowe odżywianie.

2 komentarze

Kliknij, aby skomentować

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.