Zdrowie

Przegląd zajęć fitness. Wybierz najlepsze zajęcia dla siebie

Przegląd zajęć fitness. Wybierz najlepsze zajęcia dla siebie
Przegląd zajęć fitness. Wybierz najlepsze zajęcia dla siebie

Planujesz zadbać o siebie i zastanawiasz się nad kupnem karnetu na siłownię? Sprawdź harmonogram i zobacz z jakich zajęć fitness będziesz mogła skorzystać. Nasz artykuł podpowie Ci, co kryje się pod najpopularniejszymi nazwami.

Fat burning

Fat burning to zajęcia dla osób chcących szybko spalić tkankę tłuszczową. Opierają się na dużej intensywności ćwiczeń powtarzanych w kilku seriach oraz na elementach rozciągających. Po 2-3 miesiącach uczestniczenia na zajęciach tego typu, zauważysz wzmocnienie brzucha, ud i pośladków, jak również lepszą kondycję, poprawę krążenia oraz zwiększoną wydolność płuc. 

Interwały

Interwały to nic innego jak trening o zmiennej intensywności. Polepsza wytrzymałość, siłę i pomaga w redukcji tkanki tłuszczowej. Trwa krótko, ale raczej nie jest przeznaczony dla początkujących, ponieważ wymaga dużego nakładu energii i dobrej kondycji. Wykonywanie go nawet 2 razy w tygodniu przynosi zadowalające efekty.

Pilates

Pilates jest połączeniem jogi i baletu i polega na przemiennym rozciąganiu i spinaniu mięśni. Wpływa na poprawę elastyczności, siły, równowagi i koordynacji ciała. Jak już się pewnie domyślasz, pilates nie jest typem zajęć, podczas których schudniesz. Na pilatesie zyskają przede wszystkim osoby bez nadmiaru kilogramów, których sylwetka wysmukli się i będzie się lepiej prezentować.

ABT

Pod tajemniczą nazwą ABT kryją się zajęcia wzmacniające i kształtujące brzuch, uda i pośladki. Wykonywane ćwiczenia skupiają się na dolnej partii ciała i pomagają osiągnąć typowe cele większości kobiet – płaski brzuch, smukłe uda i jędrne pośladki. Przyspieszają również spalanie tkanki tłuszczowej i sprawiają, że skóra będzie bardziej elastyczna i sprężysta. Jest to więc idealny trening na pożegnanie cellulitu.

Crossfit

Crossfit to zajęcia cieszące się dużą popularnością nie tylko u kobiet, ale również u mężczyzn. Jest doceniany za to, że znacznie poprawia metabolizm, redukuje tkankę tłuszczową oraz poprawia wydolność i wytrzymałość organizmu. Polega na wykonywaniu ćwiczeń powtarzanych maksymalną ilość razy w ciągu około 30 minut. Jest więc wymagający i nie do końca odpowiedni dla początkujących. 

Aeroboxing

Aeroboxing to rodzaj bezkontaktowego boksu, idealnego dla kobiet. Zawiera elementy boksu, kickboxingu i fitnessu. Wpływa na poprawę wytrzymałości, szybkości, kondycji i koordynacji ruchowej. Podobnie jak crossfit i interwały, aeroboxing to intensywny wysiłek, którego systematyczne wykonywanie zapewni zrzucenie dodatkowych kilogramów.

Tae Bo

Możliwe, że nie spotkałaś się do tej pory z Tae Bo, ponieważ są to rzadziej dostępne ćwiczenia fitness. Łączą one aerobic z elementami karate, aikido, kickboxing i takewondo. Angażują niemal wszystkie mięśnie ciała, przez co doskonale rzeźbią sylwetkę. Są cenione głównie z innego powodu – pomagają rozładować emocje nawet po najcięższym dniu w pracy. Wybierając się na taki trening, dowiedz się jaki jest poziom i intensywność ćwiczeń. Jeśli nie masz dobrej kondycji, zdecyduj się na nie pod warunkiem, że nie są to zajęcia prowadzone dla osób zaawansowanych. 

Teraz, kiedy już wiesz co kryje się pod tajemniczymi nazwami, spakuj torbę, weź wygodne buty treningowe damskie i sprawdź kilka rodzajów zajęć. W kolejnym kroku zastanów się, które podobają Ci się najbardziej i zrób z ich pomocą formę życia!

Dodaj komentarz

Kliknij, aby skomentować

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.