Diety odchudzające

Najskuteczniejsze i najdziwniejsze diety

Najskuteczniejsze i najdziwniejsze diety
Najskuteczniejsze i najdziwniejsze diety

Każdego dnia natknąć można się na doniesienia o popularności rozmaitych diet. Niektóre style żywienia rzeczywiście sprzyjają zachowaniu zdrowia i szczupłej sylwetki. Inne mogą być jednak nieefektywne, a często wręcz niebezpieczne. Jakie są najskuteczniejsze i najdziwniejsze diety?

Dieta DASH

Jedną z najskuteczniejszych diet na świecie jest DASH. Ten styl żywienia zaleca się zwłaszcza osobom, które pragną zmniejszyć ciśnienie tętnicze lub zniwelować ryzyko jego wystąpienia. Jadłospis w diecie DASH jest odpowiednio zbilansowany. Jego podstawię stanowią produkty zbożowe z pełnego przemiału, ryby, warzywa i owoce, chudy nabiał, jajka, chude mięso, orzechy, nasiona oraz rośliny strączkowe. Dieta DASH zezwala na okazjonalne spożywanie produktów przetworzonych, alkoholu, kawy i czarnej herbaty. Ten sposób odżywiania sprzyja odchudzaniu, ze względu na jakość oaz ilość spożywanych dań. Wieloletnie praktykowanie diety DASH może poprawić wrażliwość organizmu na insulinę. Obniża stężenie złego cholesterolu i glukozy, a także zmniejsza stany zapalne organizmu i niweluje stres oksydacyjny.

Dieta biblijna

W dość osobliwej diecie biblijnej jadłospis opiera się głównie na rybach, roślinach strączkowych oraz nasionach. W założeniach ten sposób żywienia powinien trwać 40 dni i przyczynić się do utraty nawet 10 kg. Dieta biblijna nie jest jednak racjonalna. Obejmuje produkty teoretycznie zdrowe, jednak nie dostarczają one do organizmu wszystkich niezbędnych składników. Nasiona i strączki są przy tym dość ciężkostrawne. Nie poleca się zatem tego stylu odżywiania ]osobom cierpiącym na dolegliwości żołądkowe.

Dieta śródziemnomorska

Wysoką efektywnością charakteryzuje się śródziemnomorski styl odżywiania. Nawiązuje on do tradycji kulinarnych populacji zamieszkujących rejony Morza Śródziemnomorskiego. Występuje wśród nich wyjątkowo niski wskaźnik występowania chorób niedokrwiennych serca. Dieta ta opiera się na chudym mięsie, produktach zbożowych z pełnego ziarna i warzywach. Źródłem tłuszczu w diecie śródziemnomorskiej są przede wszystkim ryby i owoce morza, a także oliwa z oliwek i olej z pestek winogron. To właśnie te składniki należą do najbardziej charakterystycznych dla tego stylu odżywiania. W diecie śródziemnomorskiej praktycznie nie spożywa się słodyczy. Zamiast nich jako deser podaje się owoce i orzechy.

Dieta MIND

Styl żywienia MIND w całości opiera się na poprawie kognitywnych funkcji mózgu oraz jego odmłodzeniu. Jej bazę stanowią produkty wykazujące wyłącznie pozytywny wpływ na układ nerwowy i układ krążenia. Do tej grupy zaliczają się głównie warzywa. Szczególnie cenione w diecie MIND są zielone rośliny liściaste, takie jak jarmuż, szpinak i roszponka. Do dopuszczalnych w tym stylu żywienia produktów zaliczane są równie niektóre rośliny strączkowe, orzechy, oliwa z oliwek, pełnoziarniste produkty zbożowe, owoce jagodowe oraz dobrej jakości mięso drobiowe. Wśród dozwolonej żywności znajduje się również wino. W grupie produktów znaleźć można natomiast czerwone mięso, masło i margarynę, żółte stery, fast-foody oraz produkty smażone. Dieta opracowana z myślą o kondycji mózgu niemal całkowicie pozbawiona jest produktów słodkich i tłustych.

Dieta senna

Jednym z dziwniejszych sposobów żywienia jest praktykowanie diety sennej. Jej koncepcja opiera się na stosunkowo prostych założeniach. Organizm regeneruje się w trakcie snu, dlatego to właśnie wtedy odbywa się spalanie tłuszczu. Celem diety sennej jest ograniczenie genetycznych skłonności do otyłości. Opiera się ona na zwiększeniu liczby godzin przespanych w ciągu dnia. Niestety, metoda ta prowadzi jedynie do rozregulowania zegary biologicznego. Taki sposób odżywiania wiąże się też z nagłymi napadami głodu, które mogą praktycznie uniemożliwić zaśnięcie przez całą dobę. Aby uniknąć stosowania nieefektywnych i groźnych dla zdrowia diet, warto zaglądać na Polski Blog Medyczny. Na stronie https://polski-blog-medyczny.pl/ znaleźć można wiele przydatnych porad i wskazówek w kwestii zdrowego stylu życia.

Polub nas na Facebooku!

Polub nas na Facebooku!