Dieta

Zdrowa dieta na lato

Zdrowa dieta na lato
Zdrowa dieta na lato

Lato jest porą, kiedy czujemy się bardziej niż kiedykolwiek zmotywowani, by zadbać o swoje zdrowie i sylwetkę. Sprzyja temu zarówno możliwość większej aktywności fizycznej, jak też łatwiejsza dostępność sezonowych owoców i warzyw, które powinny być podstawą zdrowego żywienia. Najlepsze efekty osiągniemy, podchodząc do naszej letniej diety świadomie, opracowując dobry plan w oparciu o dostępne produkty. Od czego zacząć?

Postaw na warzywa i owoce

Wprawdzie zdrowe warzywa w sklepach Biedronka, czy Dino mamy dostępne przez cały rok, jednak w okresie letnim wybór jest większy. Warzywa są świeże i trafiają do sklepów niemalże prosto z polskich pól. Dzięki temu mają większą wartość odżywczą i są nieporównanie smaczniejsze. Dostępne są również sezonowe owoce jagodowe a także arbuzy, które zaspokajają w zdrowy sposób apetyt na cukier. Sezonowe warzywa i owoce mogą stać się zarówno podstawą zdrowych dań przygotowywanych samodzielnie, jak też dodatkiem do potraw gotowych, kiedy nie mamy czasu na przygotowanie. Dzięki lekkostrawnej i niskokalorycznej diecie letniej możemy schudnąć w ciągu wakacji nawet 10 kilogramów!

Zdrowe śniadania na dobry start

Śniadania to absolutna podstawa. Pierwszy posiłek dający nam energię na start, powinien być treściwy i zawierać jak najwięcej wartości odżywczych. Polecamy jaja, które w popularnym dyskoncie na osiedlu dostaniemy zawsze świeże i doskonałej jakości. Dostarczą odpowiedniej ilości białka bez tłuszczu i zbędnych węglowodanów. Świetną białkową alternatywą dla wegan są produkty z soczewicy – zwłaszcza słynny biedronkowy hummus w Biedronka.

Idąc do pracy, warto wziąć przygotowane w domu drugie śniadanie. Powinien to być posiłek lekki – na przykład sałatka ze świeżych warzyw, lub sezonowe owoce. Sałatki w pudełkach, czyli tak zwane lunchboxy dostępne w Biedronce, są idealnym pomysłem. Zawsze świeże, zdrowe i niskokaloryczne, doskonale zaspokoją głód aż do pory obiadu.

Lekkie pomysły na letnie obiady

Latem, przy obniżonym zapotrzebowaniu na kalorie, kotlet z ziemniakami i sosem naprawdę nie jest tym, czego chcesz i potrzebujesz. Aktualnie w popularnych dyskontach spożywczych dostępne są nie tylko mrożone filety, ale również świeże pstrągi, sandacze, czasem również filety ze szczupaka. Ryba z ryżem i warzywami to znacznie lepszy i zdrowszy pomysł. Przez cały rok mamy duży wybór świetnej jakości mrożonych mieszanek, ale lato to pora, kiedy tanio możemy kupić warzywa świeże, zawierające maksymalną ilość łatwo przyswajalnych witamin.

Dostępność w jednym miejscu świeżych, pysznych owoców oraz zdrowego kefiru kusi i inspiruje do tworzenia smacznych, dietetycznych koktajli. Jeśli użyjemy warzyw i odpowiednich przypraw, stworzymy chłodniki, które doskonale zastąpią nam tradycyjną, gorącą zupę w upały.

Jeśli pieczywo, to jakie?

Dietetycy coraz częściej nawołują do redukcji spożywania pieczywa, zwłaszcza, kiedy akurat zaczynamy dbać o sylwetkę. Jednak dobrej jakości pieczywa pełnoziarniste dostępne w Biedronce i sklepach Dino, są cennym źródłem błonnika, który jest niezbędnym elementem zdrowej, zbilansowanej diety – nie powinno go zabraknąć również latem.

Wakacje, to idealna pora, aby o siebie zadbać. Nie musisz przy tym wydać fortuny na zdrową żywność – wszystko, czego potrzebujesz możesz znaleźć w popularnym dyskoncie po sąsiedzku.

Polub nas na Facebooku!

Polub nas na Facebooku!