Porady

Jak wrócić do sylwetki sprzed ciąży?

Jak wrócić do sylwetki sprzed ciąży
Jak wrócić do sylwetki sprzed ciąży

Jeśli wszystkie zdjęcia młodych mam sprawiły, że czujesz się tak, jakbyś już nigdy nie chciała spojrzeć w lustro, weź się w garść! Oto kilka praktycznych porad, jak odzyskać ciało po ciąży. Powrót do formy po urodzeniu dziecka nie musi być stresujący. W rzeczywistości ćwiczenia sprawią, że poczujesz się dobrze – udowodniono, że pomagają również w depresji poporodowej. Oto sześć sposobów na powrót do formy. 

Jak odzyskać formę?

Bycie młodą mamą to ważna praca, więc skup się na tym, aby poświęcić czas na cieszenie się nową małą osobą w swoim życiu. Po porodzie Twoje ciało jest w trybie „naprawczym”, dlatego ważne jest, aby nie spieszyć się z powrotem do diety/fitnessu. Daj swojemu ciału wystarczająco dużo czasu na regenerację i przywrócenie jego normalnych procesów. Zrozum, że powrót do formy zajmie Ci trochę czasu, więc gdy Twoje ciało będzie się leczyć, wiedz, że cierpliwość, dobre nawyki zdrowotne i miłość do samej siebie będą bardzo pomocne. 

Matki, które karmią piersią spalają około 800 dodatkowych kalorii dziennie, więc może to być bardzo pomocne w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Pamiętaj jednak, że Twoje ciało będzie potrzebowało dodatkowych 500 kalorii dziennie podczas karmienia piersią. Upewnij się, że kalorie te pochodzą z różnych, bogatych w składniki odżywcze posiłków i unikaj „pustych kalorii”, takich jak napoje gazowane, chipsy, słodycze itp. Po zaprzestaniu lub zmniejszeniu karmienia piersią, Twoje zapotrzebowanie na kalorie zmniejszy się. Jest to dobry czas na dostosowanie planowania posiłków i upewnienie się, że regularnie ćwiczysz, aby uniknąć ponownego przybrania na wadze. 

Spacery sposobem na stres 

Zacznij chodzić tak szybko, jak to możliwe po porodzie (o ile lekarz wyrazi na to zgodę). To sprawi, że Twoje ciało zacznie się ruszać i spalać kalorie. Kup specjalny sprzęt i mierz swoją codzienną aktywność, a następnie stopniowo zacznij zwiększać liczbę kroków co tydzień o 10 procent, w miarę jak będziesz stawać się silniejsza. 

Ćwiczenia mięśni kegla 

Wykonuj ćwiczenia kegla i skłony miednicy już od jednego do dwóch dni po porodzie, w zależności od rodzaju porodu i tak długo, jak Twój lekarz wyrazi na to zgodę. Zwiększy to dopływ krwi do krocza i pomoże przyspieszyć proces powrotu do zdrowia.  

Lekkie ćwiczenia cardio

Po konsultacji z lekarzem, jeśli nie ma ku temu przeciwwskazań, zacznij wykonywać podstawowe ćwiczenia, np. przysiady. Taka aktywność fizyczna pozwoli nie tylko wrócić do formy sprzed ciąży, ale również pomoże się rozluźnić po ciężkim dniu.  

Zacznij ćwiczyć siłowo i w małych odstępach czasu uprawiaj cardio. To nie tylko oszczędność czasu dla zapracowanej mamy, ale także zwiększenie metabolizmu i spalania tłuszczu.  

Wysypiaj się 

Brak snu może siać spustoszenie wśród świeżo upieczonych mam. Nie tylko pozbawi cię energii i zwiększy zachcianki, ale także zaburzy twój metabolizm i sprawi, że bardzo trudno będzie ci zrzucić zbędne kilogramy. Nie czuj się winna, próbując uciąć sobie drzemkę, gdy dziecko śpi. I w tych pierwszych tygodniach po porodzie nie rezygnuj ze snu, aby znaleźć czas na trening … Twoje ciało potrzebuje regeneracji bardziej niż treningu w tym momencie. 

Pamiętaj – daj sobie czas. Nie musisz od razu mieć figury sprzed ciąży. Warto powoli i stopniowo wracać do ćwiczeń. W czasie, gdy Twoje ciało będzie się regenerowało, a jego wygląd nie będzie dla Ciebie jeszcze satysfakcjonujący sięgnij po produkty, które ułatwią Ci uzyskanie w kilka chwil wymarzonej sylwetki – majtki ciążowe, legginsy wyszczuplające i pas wyszczuplający pomogą w prosty sposób uzyskać idealne proporcje. 

Dodaj komentarz

Kliknij, aby skomentować

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.