Porady

Czym słodzić herbatę? Na diecie i na co dzień!

Czym słodzić herbatę Na diecie i na co dzień!
Czym słodzić herbatę Na diecie i na co dzień!

Czym można słodzić herbatę? Pytanie i odpowiedź na nie wydają się być stosunkowo proste, ale możliwości jest o wiele więcej, niż można by się spodziewać.

Będąc na diecie, często chcemy ograniczyć spożycie cukru, ale nie rezygnować z ulubionej słodkiej herbaty. Na pomoc przychodzi wiele rozwiązań, które będą odpowiednie nawet dla osób, które nie są na redukcji, a chcą po prostu poprawić swoje zdrowie bądź spróbować nowych produktów. Herbata daje wiele możliwości, pasuje do niej niemal każdy słodzik.

Czym słodzić zamiast cukru?

Słodzenie miodem

Jak słodzić herbatę miodem? Wystarczy dodać łyżeczkę do przestudzonego naparu. Zawierają one cenne składniki, które wpływają korzystnie na nasze zdrowie, przede wszystkim działają antybiotycznie. Istnieje wiele rodzajów miodu, które różnią się właściwościami:

  • spadziowe, 
  • wielokwiatowe, 
  • gryczane, 
  • lipowe, 
  • manuka, 
  • rzepakowe, 
  • akacjowe 

i tak dalej, można by wymieniać w nieskończoność! Minusem miodów jest ich kaloryczność, która jest dosyć wysoka, więc nie sprawdzą się dobrze dla osób będących na diecie. Jednak, gdy nie trzeba uważać na spożycie kalorii, miód będzie świetnym wyborem i odpowiedzią na pytanie, czym słodzić herbatę. 

Słodziki

Słodziki budzą wiele kontrowersji. Na ich temat powstało wiele mitów, które zniechęcają do korzystania z tego rozwiązania. Jednak fakty są nieco inne. Słodziki są świetnym wyborem do posłodzenia herbaty, w szczególności dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, a także tych, którzy chcą ograniczyć spożycie cukru. Najczęstszym składnikiem głównym, występującym w słodzikach jest aspartam oznaczany kodem E951. Znajdziemy go w napojach typu zero kalorii, gumach do żucia i drażetkach. Jest on bezpieczny dla dzieci oraz kobiet w ciąży, a maksymalna dawka do spożycia bez skutków ubocznych wynosi 40mg/kg masy ciała (co jest dosyć dużą liczbą, ciężką do spożycia).

Cukry

Pierwsze skojarzeniem ze słowem cukier jest sypki biały produkt, znajdujący się w niemal każdym domu. Jednak rodzajów cukrów jest o wiele więcej niż tylko klasyczny. Zacznijmy o tego, że cukier zawsze będzie cukrem, czyli niezależnie od tego czy posłodzimy herbatę biały, trzcinowym, kokosowym, czy daktylowym, nadal będzie od wysokokaloryczny oraz nie do końca zdrowy dla naszego organizmu. Wszystkie cukry rozróżnia ich smak (chociaż są to delikatne różnice), kolor oraz przede wszystkim cena.

Syropy naturalne

Syropy naturalne, czyli klonowy, z agawy oraz daktylowy. Są one bardzo słodkie i lepiej rozpuszczają się w herbacie. Od klasycznego cukru różnią się formą oraz smakiem, ponieważ mają one charakterystyczne dla siebie posmaki. Ogólnie każdy z nich zawiera około 300 kalorii na 100g, więc raczej nie nadaje się do słodzenia herbaty u osób, które redukują swoją wagę. Nie zawierają również szczególnych właściwości odżywczych.

Syropy smakowe

Syropy smakowe nie są raczej polecane, zawierają sporą ilość cukru, są kaloryczne oraz uznawane za „niezdrowe”. Zazwyczaj produkowane są za pomocą specjalnych aromatów i barwników, aby jak najlepiej oddać kolor i smak danego owocu. Są one dobrym rozwiązaniem, kiedy chcemy, żeby nasza herbata była słodka oraz miała wyrazisty smak owoców.

Stewia – zamiennik cukru

Stewia to roślina charakteryzująca się bardzo dużą słodkością. Sprawdź jakie ma właściwości i w jakiej postaci występuje https://arkanasmaku.pl/pl/blog/gdzie-najlepiej-kupic-stewie-i-inne-slodziki-co-wybierac-i-do-czego-dodawac-1622308774

Czym słodzić herbatę zamiast cukru? Erytrytol i ksylitol – napopularnijsze zamienniki

Erytrytol

Często występuje również po nazwą „erytrol”. Jest to najlepszy zamiennik cukru dla osób będących na diecie, ponieważ nie zawiera kalorii. Jednak jego słodkość jest o około 25% mniejsza od cukru (czyli jeśli do herbaty używamy dwóch łyżeczek cukru, użyjemy trzech łyżeczek erytrytolu), ale nie wykazuje on żadnych szkodliwych reakcji, a nawet mogą stosować go dzieci i kobiety w ciąży. Przy korzystaniu z erytrytolu należy zwrócić uwagę na spożycie glukozy, aby nie zabrakło jej naszemu organizmowi.

Ksylitol

Jest jednym z niewielu produktów do słodzenia herbaty, z którego mogą korzystać osoby chorujące na cukrzycę. Ma około o 40% mniej kalorii niż zwykły biały cukier, więc nadaje się do stosowania podczas diety. Oprócz tego ma niski indeks glikemiczny, co czyni go odpowiednim produktem dla osób z insulinoopornością. Jedyną wadą jest to, że w nadmiarze może wywoływać biegunki.

Artykul powstaw przy współpracy z sklepem Arkana Smaku – https://arkanasmaku.pl

Dodaj komentarz

Kliknij, aby skomentować

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.