Encyklopedia j

Zielony jęczmień – właściwości lecznicze, skutki uboczne, wartości odżywcze.

Zielony jęczmień

Zielony jęczmień lub inaczej młody jęczmień dopiero zyskuje popularność, zwłaszcza u osób odchudzających się. Jęczmień zawiera dużą dawkę witamin i minerałów, jest bogaty w egzogenne aminokwasy i błonnik pokarmowy. Sprawia to, że zielony jęczmień ma właściwości odchudzające. Ma działanie przeciwwirusowe, przeciwbakteryjne i przeciwnowotworowe.

Młody jęczmień – właściwości lecznicze.

Zielony jęczmień ma bardzo dużo zdrowotnych właściwości oraz wspomaga leczenie wielu chorób. Jak już wcześniej wspomniano, młody jęczmień ma działanie przeciwwirusowe, przeciwbakteryjne i przeciwnowotworowe, dzięki czemu wspomaga leczenie trądziku i owrzodzeń. Obecność chlorofilu reguluje równowagę kwasowo-zasadową oraz osłabia rożnego rodzaju stany zapalne, bóle żołądka i bóle stawów. Jest stosowany również w leczeniu chorób serca, cukrzycy, nadciśnienia tętniczego i bezsenności. Leczy próchnicę zębów i choroby dziąseł.

Młody jęczmień – skutki uboczne.

Zielony jęczmień sam w sobie nie jest toksyczny i nie powinien zaszkodzić naszemu organizmowi. Niestety osoby z wrażliwym żołądkiem powinny powstrzymać się od spożywania młodego jęczmienia, gdyż zawarta duża ilość błonnika spowoduje agresywne oczyszczenie. Zalecane jest stopniowe zażywanie jęczmienia i obserwacja własnego organizmu. Jeśli mamy wątpliwości co do spożywania jęczmienia, należy się skonsultować z lekarzem.

Sok z młodego jęczmienia.

Powody, dla których warto pić sok z młodego jęczmienia:

  • Zielony jęczmień posiada wiele witamin z grupy B pełniących szereg ważnych funkcji. Witamina B3 zmniejsza uczucie zmęczenia, a witamina B6 wspomaga metabolizm białka i glikogenu. Witamina B1 wspiera prawidłowe funkcjonowanie pracy serca, układu nerwowego i przyczynia się do prawidłowego utrzymania metabolizmu energetycznego.
  • Zielony jęczmień jest rośliną zielną posiadającą najwięcej chlorofilu ze wszystkich roślin na Ziemi. Chlorofil strukturą jest bardzo zbliżony do budowy ludzkiej hemoglobiny, dlatego produkty z zawartym takim chlorofilem są polecane w profilaktyce chorób serca.
  • Występujący tylko w soku z młodego jęczmienia antyoksydant GIV, którego działanie jest bardzo zbliżone do witaminy A i beta-karotenu, jednakże jest on znacznie silniejszy, pomaga w pozbyciu się niechcianych przebarwień skóry.
  • Sok ten posiada mnóstwo białka zawierającego potrzebne dla organizmu aminokwasy. W formie proszku jest polecany do dań wegańskich i wegetariańskich.
  • Regularne spożywanie soku z młodego jęczmienia dostarczy nam dużo substancji odżywczych. Zawiera dużą ilość łatwo przyswajalnego wapnia wzmacniającego nasze kości oraz potasu zapewniającego odpowiedni poziom równowagi kwasowej.
  • Roślina jęczmienna dostarcza organizmowi enzymu katalazy, który pobudza system immunologiczny do walki z nowotworem.

Zielony jęczmień – wartości odżywcze.

Wartości odżywcze zielonego jęczmienia są podane na 100 gram (g).

  • Wartość energetyczna – 315 kcal;
  • Błonnik – 5 g;
  • Białko – 35 g;
  • Witamina C – 457 mg;
  • Witamina E – 7,4 mg;
  • Witamina K – 776 μg;
  • Tiamina – 0,4 mg;

Polub nas na Facebooku!