Co jesz? Żywienie

Siemię Lniane – właściwości, wartości odżywcze, napar, zastosowanie, przepisy.

siemię lniane

Siemię lniane to małe nasionka lnu, które mają zdrowotne właściwości lecznicze dla naszego przewodu pokarmowego. Dodatkowo, poprawia samopoczucie w naturalny sposób. Czytając artykuł dowiecie się między innymi: Jakie są właściwości siemienia lnianego? Jakie są przepisy z siemienia lnianego? Jakie jest zastosowanie siemienia lnianego? Jak przyrządzić napar z siemienia lnianego? Jakie wartości odżywcze posiada siemię oraz na co można je stosować?

Siemię Lniane – właściwości lecznicze.

  1. Siemię lniane jest bogate między innymi w błonnik, dzięki temu usprawnia naszą pracę jelit, ułatwia oczyszczanie i sprawia, że wypróżnianie staje się regularne.
  2. Witaminy i minerały zawarte w siemieniu lnianym są w stanie pomóc utrzymać naturalną równowagę hormonalną u kobiet.
  3. Lignany mają działanie antyoksydacyjne i po przedostaniu się do układu pokarmowego posiadają zbliżone działanie do estrogenów.
  4. Obniża poziom glukozy i cholesterolu we krwi.
  5. Rodzaj błonnika zawarty w nasionach lnu zapobiegają zaparciom, przy ich stosowaniu konieczne jest wypijanie sporej ilości wody, inaczej zaparcia się nasilą.
  6. Ma zbawienny wpływ na wygląd skóry, paznokci i włosów.
  7. Kwasy tłuszczowe omega-3 zmniejszają ryzyko miażdżycy, zakrzepów oraz stanów zapalnych i wspierają pracę układu krążenia.

Siemię lniane – napar do picia.

Siemię lniane to idealny środek na odchudzanie. Według badań, stosowanie siemienia lnianego pomaga w hamowaniu rozwoju raka prostaty.

Aby zrobić napar wystarczy wsypać jedną łyżkę siemienia (10 gram), zalać wrzątkiem i nakryć, aby się parzyło. Po około 15-20 minutach mikstura jest gotowa do wypicia. Koniecznie musimy ją pić rano i wieczorem.

Na jakie dolegliwości można stosować siemię lniane?

Nasionka lnu można stosować na:

  • Biegunkę;
  • Infekcję dróg oddechowych;
  • Odchudzanie;
  • Podrażniony żołądek;
  • Zgagę;

Siemię lniane – zastosowanie.

Zastosowanie nasion jest wykorzystywane w wielu stanach chorobowych. Ponadto działają kojąco na błonę śluzową i wspomagają trawienie pokarmu. Poprawiają i wzmacniają wygląd paznokci, skóry oraz włosów.

Siemię lniane – przepisy.

Nie ma konkretnych przepisów na gotowanie, smażenie, pieczenie dań. Siemię lniane możemy dodać do słodkich lub słonych posiłków np:

  • Koktajli;
  • Zup;
  • Ryżu;
  • Sałatek;
  • Płatków;
  • Naleśników;
  • Jogurtu naturalnego lub owocowego;
  • Sosów;
  • Kanapek;
  • Wypieków;

Siemię lniane – wartości odżywcze.

Wartości odżywcze siemienia lnianego są podane na typową porcje czyli łyżkę stołową (10 gram).

  • Wartość energetyczna (kalorie) – 55 kcal;
  • Białko – 2.0 g;
  • Tłuszcz – 4.0 g;
  • Węglowodany – 3.0 g;
  • Cukry – 0 g;
  • Cholesterol – 0 mg;

Minerały:

  • Wapń (Ca) – 30 mg;
  • Żelazo (Fe) – 2.43 mg;
  • Sód (Na) – 3.0 mg;

Witaminy:

  • Witamina C (kwas askorbinowy) – 0 mg;
  • Witamina A – 0 IU;

Źródło: USDA Food Composition Databases

Polub nas na Facebooku!