Diety odchudzające

Dieta Cambridge – program odchudzania Cambridge

Dieta Cambridge

Nadwaga i otyłość – jedno z największych zagrożeń współczesnego świata, jakie może spotkać każdego z nas. Każdy zbędny kilogram sprawia, że stajemy się o wiele bardziej narażeni na szereg problemów zdrowotnych, często już nawet nieodwracalnych.

Zapewne słyszeliście o programie odchudzania Cambridge. Kolejna dieta, a raczej program, który pozwoli „efektywnie” schudnąć, dieta o której krąży wiele opinii w sieci internetowej. Z pewnością nurtuje Was kilka pytań, dlatego postaram się jak najwięcej napisać na jej temat.

Dla kogo jest dieta Cambridge, kto może ją stosować, a kto powinien unikać?

Pierwsze co należy zaznaczyć to fakt, że program ten nie jest przeznaczony dla osób poniżej 14 roku życia, a więc dla dzieci i młodzieży, które przechodzą okres dojrzewania. Ciało ludzkie w tym wieku najszybciej rozwija się, a stosowanie tej właśnie diety u osób młodych niestety tylko spowalnia rozwoju organizmu. Oczywiste jest, że w pierwszych dwudziestu latach życia organizm przechodzi jedną z największych zmian i powinno mu towarzyszyć zdrowe odżywianie oraz prowadzenie aktywnego trybu życia. Słyszy się również opinie, że plan wagi Cambridge nie jest wskazany nawet dla osób do 18 roku życia. Tak więc i ja również nie polecam dla osób młodych tej diety.

Program odchudzania stanowczo odradza się osobom uzależnionym od substancji psychotropowych, alkoholu, a także narkotyków. Oprócz tego jest wiele przeciwskazań do stosowania diety Cambridge np. anemia, zaparcia, kamica nerkowa, problemy z wątrobą, choroby związane z zaburzeniami psychicznymi itp. Tak więc stosowanie tego programu zawsze wymaga zgody lekarza specjalisty oraz jego bieżącej kontroli.

Jadłospis diety Cambridge

Cóż, dieta ta posiada własne produkty zawierające odpowiednią ilość składników odżywczych oraz niewielką ilość kalorii. Możemy wyróżnić produkty gotowe oraz do codziennego, prostego przygotowania. Odpowiednie zbilansowanie składników w produktach Cambridge nie powinno zaburzyć pracy organizmu. Na jadłospis programu odchudzania Cambridge składają się produkty takie jak: dania gotowe, batony, owsianki, przeróżne zupy, napoje, błonnik oraz dodatki. Oczywiście do wyboru otrzymujemy przeróżne smaki: mango, banany, truskawki, toffi itp.

Jak wygląda program odchudzania?

Program polega na tym, że najpierw nasz organizm redukuje zbędne kilogramy, a następnie odpowiednio je stabilizuje, aby nie doszło do efektu jo-jo.

W diecie tej wyróżniamy 6 stopni energetycznych, a więc faz, w których stopniowo zwiększamy ilość przyjmowanych kalorii. W początkowych fazach przyjmujemy bardzo niską zawartość energii np. stopień I to od 415kcal do 615kcal, stopień II pozwala na przyjęcie 810 kcal, a stopień III to 1000kcal. Stopień IV i V to czas, kiedy następuje stabilizacja, natomiast ostatnia faza utrzymująca masę ciała.

Czy możemy spodziewać się efektów stosując ten program?

Oczywiście że tak, pod warunkiem przestrzegania zasad diety oraz współpracy z lekarzem, który będzie sprawował kontrolę i monitorował Twoje postępy. Pewne jest również, że w chwili kontynuowania tej diety w trzeciej bądź w czwartej fazie, nie raz znajdą się liczne pokusy oraz chwile zawahania. Oprócz tego mogą pojawić negatywne objawy, zmęczenie, rozdrażnienie, brak chęci do życia. Tak naprawdę każdego dnia spożywasz gotowe produkty, dlatego silna wolna stanowi tu klucz do sukcesu. Efekty diety Cambridge są widoczne w wielu przypadkach, ludzie chudną nawet po kilkanaście, czasami po kilkadziesiąt kilogramów stosując ten program.

Polub nas na Facebooku!