Diety odchudzające

Dieta bez pszenicy,czy warto?

Nie wyobrażasz sobie życia bez pszenicy? Lubisz przyrządzać kanapki, do pracy jako lunch również zabierasz pieczywo? Może warto jednak o tym pomyśleć. Rezygnacja z tych rzeczy może zdecydowanie wyjść ci na dobre 🙂

Zboże, to ono powoduje, że tyjesz

Dieta polegająca na całkowitej eliminacji białego pieczywa, ciasta, wiąże się przede wszystkim z rezygnacją ze zboża, gdyż to właśnie pełnoziarnista pszenica nie służy w odchudzaniu.

Wszystko związane jest ze skokami glukozy po zjedzeniu, niektórych produktów, to właśnie glukoza powoduje nadmierne wydzielanie insuliny, a to z kolei przekłada się na odkładanie tłuszczu wokół talii i wewnętrznych narządów jamy brzusznej.

Pewnie nie raz czułaś się tak, ze po zjedzeniu kanapki już po dwóch godzinach znowu zaczynałaś czuć się głodna. Wszystko to właśnie ma swoje przyczyny w nagłym skoku glukozy, po mniej więcej dwóch godzinach w organizmie następuje spadek cukru we krwi, przez co znowu czujemy się głodni, więc sięgamy po kolejną kanapkę. Jest to niestety niekończące się koło.

Dodatkowo pewnie nie raz czułaś to dziwne uczucie sięgnięcia po słodycz, lub kolejną kanapkę, mimo że nawet nie byłaś głodna. Wszystko przez to, że pszenica działa uzależniająco, dlatego tak trudno wyeliminować ją z diety. U większości osób pszenica wywołuje uczucie euforii, a to wszystko związane jest z podniesieniem poziomu cukru we krwi. Pszenica jest jedynym pokarmem,który powoduje takie uczucie w naszym mózgu, dlatego mimo wielu prób często wracasz do pszenicy i jedzenia chleba.

Co zyskasz nie jedząc chleba?

Przede wszystkim twój brzuch stanie się bardziej płaski, nie będziesz miała już wzdęć i uczucia ciężkości. Co więcej przestaniesz podjadać między posiłkami, co również powoduje odkładanie się tłuszczu wokół talii.

Nie będziesz zjadała więcej niż potrzebujesz, twój organizm przywyknie po czasie do diety bez pszenicy.

Podstawowe zasady diety, to właśnie dzięki ich przestrzeganiu będziesz mogła osiągnąć sukces, nie bój się zaryzykować, niczego nie tracisz, a możesz tylko zyskać 🙂

Rzeczy, które możesz jeść w nieograniczonych ilościach:

  • warzywa(za wyjątkiem ziemniaków i kukurydzy)
  • owoce
  • orzechy i ziarna
  • tłuszcze (oliwę extra virgin, olej z awokado, czy masło orzechowe)
  • jaja
  • mięso drobiowe

Produkty, które musisz jeść z umiarem:

  • sery
  • produkty mleczne
  • ziarna kukurydzy
  • rośliny strączkowe i bulwy
  • produkty sojowe

Co musisz wykluczyć ze swojej diety?

  • produkty pszenne
  • produkty z żyta i jęczmienia
  • niezdrowe tłuszcze
  • smażone potrawy
  • słodycze i substancje słodzące

Wiem, że całkowita rezygnacja z chleba, który jest obecny w naszej kulturze od dawna i w codziennych posiłkach może być trudna, ale jeśli nie spróbujesz, to nie dowiesz się jak dobre i pozytywne skutki może mieć na ciebie ta z pozoru mała zmiana.